niedziela, 12 stycznia 2014

Stosik #8

Po raz kolejny ilość książek nie imponuje, ale jest ku temu ważny powód. Tylko te książki zainteresowały mnie w bibliotece. Już od jakiegoś czasu nie jestem w stanie trafić na nowości, perełki. Może czas zmienić bibliotekę na większą?

Chciałem też poinformować, że wraz ze zbliżającą się sesją ilość recenzji w tym miesiącu, oraz na początku lutego może być ograniczona. Czasu do nauki coraz to mniej, a materiału całkiem sporo. Do tego dochodzi moje lenistwo co tylko komplikuje sprawę. :D 
Jednak co mam do pokazania tym razem?




Kolejno od góry:
  • Medicus z Saragossy Noah Gordon - "Medicus" okazał się być książką wręcz idealną. Nie mogłem przejść obojętnie wobec innej pozycji autora. :)
  • Wampir z MO Andrzej Pilipiuk - wobec tego autora mam mieszane odczucia. Niby przeczytałem bardzo fajne "Oko Jelenia". Niby mam za sobą jeden ze zbiorów opowiadań... Ale i tak Pilipiuk wydaje mi się być przecenionym autorem. 
  • Pan Lodowego Ogrodu. Tom 1 Jarosław Grzędowicz - podejście numer dwa. Za pierwszym razem zwątpiłem po 50 stronach. Pozytywnych recenzji jest coraz więcej, więc postanowiłem dać książce/cyklowi jeszcze jedną szansę.
  • Nova Swing M. John Harrison - chyba nadszedł czas, aby sięgnąć po Ucztę Wyobraźni. Dlaczego ta książka? Cienka i fantastyczna okładka.
  • Wołyń we krwi 1943 Joanna Wieliczka-Szarkowa - chęć wzbogacenia wiedzy. Sam temat bardzo ciekawy. Jej recenzji raczej nie opublikuję.
Jak sami widzicie zaszalałem pod względem gatunkowym książek. Nie ukrywam, że liczę na kawał porządnej literatury. Czytaliście już coś z tego? Coś polecacie, a może odradzacie? :)

Chciałbym też przedstawić coś innego. Otóż od pewnego czasu chodzą za mną komiksy Marvela. No dobra, skłamałem. Chodzą za mną od zawsze. Swe żale na ten temat przedstawiłem tutaj o. Zupełnie przez przypadek zostałem poinformowany o wydawanej w Polsce Wielkiej Kolekcji Komiksów Marvela. Ceny nie są wygórowane, a znajdziemy tam pozycje, które marvelowski fan powinien znać. Dowody i moje perełki znajdziecie poniżej. :) 


Kolejno:

  • WKKM: The Amazing Spider-Man - Powrót do domu
  • WKKM: Astonishing X-Men - Obdarowani
  • WKKM: The Amazing Spider-Man - Ostatnie łowy Kravena
  • WKKM: Astonishing X-Men - Niebezpieczni
Jak widzicie nie jest ich dużo. W tym świecie jestem kompletnym nowicjuszem, dopiero co zaczynam proces zapoznawania się. Przede mną bardzo długa droga, ale nie ukrywam, że jak dotąd jestem bardzo zadowolony i usatysfakcjonowany. Złapałem niezłego bakcyla i duża część mojego wolnego czasu jest właśnie poświęcona na komiksy i pochłanianie komiksowej wiedzy. W drodze są także dwa kolejne tomy New X-Men, którymi na pewno powinienem się pochwalić. Przez jakiś czas zastanawiałem się nad stworzeniem osobnej karty na recenzje tych komiksów, jednak na razie jest to tylko pomysłem. Mój brak wiedzy na ten temat może być sporą wadą. 

A wśród Was znajdę jakichś komiksowych fanów? :)

5 komentarzy:

  1. PLO jest boski, tylko nie daj się zrazić właśnie pierwszym rozdziałom, jak już wsiąkniesz w klimat opowieści, będziesz pożerał kolejne tomy :)
    Ja mam w planach odświeżyć sobie cały cykl :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cel jest taki: przeczytaj 2x więcej stron niż ostatnio. :D Jeśli to co mówisz jest prawdą, w co nie wątpię, to na pewno czeka mnie wspaniała przygoda z tym cyklem. :) Oby. :D

      Usuń
    2. Zerknęłam właśnie do swojego tomu - w okolicach strony 90 już powinieneś być "wkręcony" :)

      Usuń
    3. O. I ta informacja mi się bardzo podoba! Dziękuję. :)

      Usuń